Sytuacja na rynku edukacyjnym

Rosnąca świadomość wartości wykształcenia oraz zmiana sytuacji rynkowej przyczyniły się do prężnego rozwoju ofert edukacyjnych oferowanych przez szkoły wyższe. Zdecydowanie zmienił się system świadczenia usług: wyższe szkoły stały się przedsiębiorstwami, natomiast studenci klientami, których trzeba zachęcić do danej marki.Obserwując współczesny rynek edukacyjny w Polsce można z łatwością zauważyć, że szkoły wyższe oferują kształcenie w niemal identycznych kierunkach. Oferta programowa, mimo iż w pewnym stopniu stanowi czynnik konkurencyjności, nie jest wyłączną determinantą w wyborze uczelni przez kandydatów na studia. Ze względu na wciąż rosnącą konkurencje, wyższe szkoły coraz częściej poszukują metod, które pomogą im się wyróżnić. Wiąże się to z koniecznością poznania oczekiwań kandydatów oraz rozeznania się z realiami panującymi na współczesnym rynku pracy. W wyniku tych wszystkich czynności powstają oferty programowe skierowane do konkretnych profili studentów, które są odpowiedzią na ich potrzeby konsumenckie. Każda szkoła wyższa pragnie wyróżnić się w jakiś sposób na rynku usług edukacyjnych i tym samym pozyskać jak najwięcej kandydatów na studia. Szkoły wyższe posiadające znaną, rozpoznawalną markę, nie muszą się o to szczególnie martwić, za to szczególnie istotne głównie w przypadku uczelni niepublicznych, którym studenci zapewniają płynność ekonomiczną, pozwalającą utrzymać się na rynku. Czy zmiany w szkolnictwie pójdą jeszcze dalej? Pokażą to kolejne lata, kolejne reformy, kolejne ustawy…

www.contador.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here