Rozliczenie pozycjonowania

0
45
Rozliczenie pozycjonowania

Pozycjonowanie za efekt jest jedną z metod rozliczania się ze zleceniobiorcą, podejmującym działania aby nasza witryna znalazła się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. Sposób ten jeszcze kilka lat temu był wykorzystywany przez niemal wszystkie agencje oferujące usługę pozycjonowania, zmiana nastąpiła po wprowadzeniu przez firmę Google modyfikacji algorytmu hierarchizacji witryn.
Pozycjonowanie za efekt jest obecnie rozliczeniem rzadko stosowanym, ze względu na to, iż firma Google zaczęła przywiązywać dużą uwagę do jakości zamieszczanych na stronach treści, co wiąże się bezpośrednio ze wzrostem kosztów usług oferowanych przez agencje. Podwyższenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania wymaga doboru odpowiednich działań, mających charakter optymalny oraz zapewnieniem trwałego efektu.
Pomimo tego, iż pozycjonowanie za efekt zostało wyparte przez rozliczenie abonamentowe, to sposób działania algorytmu wyszukiwarek został poddany istotnym zmianom. Znane są przypadki gdy firma Google nakładała kary na użytkowników, oskarżając ich o niski poziom usług, spowodowany tym, iż prowadzone działania były ukierunkowane jedynie na osiągnięcie założonego celu, czyli była to tak zwana praca za efekt. Należy mieć jednak świadomość, iż nakładane kary nie wynikały ze sposobu rozliczeń, czyli nie miało miejsce pozycjonowanie za efekt, lecz dotyczyło to techniki prowadzenia działań. Firma Google nie prowadzi bowiem kontroli kto, ile i w jaki sposób płaci za podwyższenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, lecz ocenia w jaki sposób odbywa się ten proces i jaka jest jego jakość.
Pozycjonowanie za efekt było korzystne pod tym względem, iż ujmowało ryzyko niepowodzenia, jakie ponosił klient i w przypadku braku sukcesu nie był on zobowiązany do opłacania wadliwie przeprowadzonych działań. Stosowane obecnie rozliczenie abonamentowe sprawia, iż wykonawca zlecenia otrzyma za nie zapłatę, bez względu na efekt przeprowadzonych działań.
Argumentem przemawiającym za tym, aby pozycjonowanie za efekt przestało być prowadzone, był fakt, iż agencje aby osiągnąć wymagany efekt, za który miały otrzymać ustalone wynagrodzenie, prowadziły bardzo agresywną działalność marketingową, posługując się nierzadko spamem, w wyniku czego dochodziło do bardzo szybkiego osiągnięcia celu, jednak nierzadko wiązało się to z nakładaniem na zleceniodawcę kar przez firmę Google.
Pozycjonowanie za efekt zostało zastąpione rozliczeniem abonamentowym, ze względu na to, iż agencja, której głównym celem jest osiągniecie zysku, najczęściej skupiała się na tym, aby jak najszybciej osiągnąć efekt, odbywało się to jednak kosztem jakości udostępnianych treści, a co za tym idzie znacznym obniżeniem poziomu materiałów zamieszczanych w sieci. Pozycjonowanie za efekt wymagało ponadto zainwestowania przez zleceniobiorcę własnych środków, gdyż zanim osiągnął założony cel nie mógł on ubiegać się o zaliczkę. Sytuacja taka wymagała bardzo szybkich oraz często drastycznych działań agencji, które miały na celu zapewnienie jej płynności finansowej.

www.wypozycjonujsklep.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here