Dieta dr Dąbrowskiej
Zdrowie

Dieta Dąbrowskiej – zasady i efekty

Jeżeli chcemy oczyścić organizm z toksycznych substancji, a przy okazji obniżyć masę ciała, powinniśmy rozpocząć stosowanie diety dr Dąbrowskiej. To dieta warzywno-owocowa, której etapami są: głodówka i zdrowa dieta. Na czym polega ten sposób na odchudzanie?

Na czym polega dieta warzywno-owocowa dr Dąbrowskiej?

Dieta dr Dąbrowskiej (doktor nauk medycznych) to dieta oczyszczająca, odtruwająca i dieta odchudzająca (wraz z usunięciem złogów dosyć szybko pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej). Efektem jej stosowania jest usunięcie z organizmu toksycznych substancji i zrzucenie zbędnych kilogramów. Czas trwania diety jest uzależniony od indywidualnych potrzeb człowieka. Składa się ona z dwóch etapów — pierwszy to lecznicza głodówka, a drugi to przestrzeganie zasad zdrowej diety. W trakcie głodówki możemy skarżyć się na ból głowy, wymioty lub osłabienie organizmu. Dolegliwości te pojawiają się jako rezultat odtruwania organizmu. Metodą wspomagającą oczyszczanie z toksyn jest aktywność fizyczna.

Adresaci diety dr Dąbrowskiej

Diety dr Dąbrowskiej (nowatorskiej metody leczenia i profilaktyki) nie mogą stosować osoby z niedowagą, dzieci, młodzież w okresie dojrzewania i kobiety w ciąży oraz matki karmiące piersią. Przeciwskazaniem do praktykowania tego sposobu oczyszczania organizmu i odchudzania jest m.in.: cukrzyca typu 1, nadczynność tarczycy, anoreksja, depresja i nowotwory.

głodówka lecznicza czyli zasady diety dr Dąbrowskiej

Głodówka lecznicza — pierwszy etap diety dr Dąbrowskiej

Głodówkę przeprowadza się celem oczyszczenia organizmu. Wówczas przywrócimy mu zdolność do samoleczenia. Aby tak się stało, należy przyjmować do około 800 kcal dziennie (jest to zatem dieta niskokaloryczna; wedle badań obniżenie energetyczności posiłków wpływa na wydłużenie życia i zapobiega rozwojowi schorzeń). Pierwszy etap diety dr Dąbrowskiej trwa od 10 do 40 dni. W tym czasie możemy spożywać jedynie (najlepiej na surowo, ale również w postaci gotowanej) warzywa niskoskrobiowe i owoce o niskiej zawartości cukru. Są to m.in. następujące produkty spożywcze: marchew, kalafior, cebula, sałata, ogórki, pomidory oraz grejpfruty, jabłka i jagody. Należy przyjmować dużo płynów — łącznie około 2–3 litrów pod postacią wody niskozmineralizowanej, herbat, soków z warzyw i owoców. W czasie głodówki zostaje zredukowany nadmiar tkanki tłuszczowej, a także niepotrzebne, zniszczone komórki i te, w których skumulowały się toksyny. Wówczas zaczynają działać naturalne mechanizmy samoleczenia.

Zdrowa dieta — drugi etap diety dr Dąbrowskiej

Po okresie oczyszczania organizmu zaleca się wprowadzić w życie zasady zdrowej diety. Najlepiej zmienić nawyki żywieniowe i jeść nadal warzywa i owoce, a także: kasze, razowe pieczywo i produkty mleczne. Konieczne jest wyeliminowanie z jadłospisu produktów wysoko przetworzonych, sztucznie barwionych i pełnych konserwantów. Co można jeść? Na śniadanie możemy spożyć surówkę z białej kapusty z dodatkiem jabłka i herbatę ziołową, na obiad przygotować zupę ogórkową bez dodatku śmietany, a na kolację zjeść mus z jabłek podany na ciepło. Ten etap diety dr Dąbrowskiej powinien trwać co najmniej tyle, ile dni spędziliśmy na głodówce. Jednak rekomenduje się, aby czas wychodzenia z diety trwał dwukrotnie dłużej niż okres oczyszczania organizmu z toksyn.

Efekty diety dr Dąbrowskiej

Dieta oczyszczająco-odchudzająca dr Dąbrowskiej dostarcza enzymów, mikroelementów oraz witamin, a ponadto:
1. poprawia funkcjonowanie układu nerwowego, hormonalnej i odpornościowego,
2. skutkuje lepszą jakością snu,
3. wzmacnia kondycję ogólną organizmu,
4. daje zastrzyk energii,
5. poprawia samopoczucie,
6. ulepsza pamięć.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *